Liturgia Dnia

 
Odsłon artykułów:
2422903

Uwaga.
Zmienia się termin składania ofert na zadanie pn.  "Remont dachów krużganków i wieży bramnej Parafii rzymskokatolickiej p.w. Niepokalanego Poczęcia NMP w Świeciu” na dzień 
30.06.2017 do godziny 12.00 (liczy się data wpływu oferty do Zamawiającego)

 

ZAPYTANIE OFERTOWE

Zadania pod nazwą:

„Remont dachów krużganków i wieży bramnej Parafii rzymskokatolickiej
p.w. Niepokalanego Poczęcia NMP w Świeciu”

 

1.      Nazwa i adres Zamawiającego: Parafia rzymskokatolicka p.w. Niepokalanego Poczęcia NMP w Świeciu ul. Sądowa 21, 86 – 100 Świecie.

2.      Tryb udzielenia zamówienia: Zapytanie ofertowe do którego nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 29 01 2004 r „Prawo zamówień publicznych tj. Dz.U.2015 poz. 2164 ze zmianami.

3.      Opis przedmiotu zamówienia:

A.Przedmiotem zamówienia są prace konserwatorskie i restauratorskie (usługi) oraz roboty budowlane dla zadania pn. „Remont dachów, krużganków i wieży bramnej Kościoła rzymsko-katolickiego p.w. Niepokalanego Poczęcia NMP w Świeciu”, obejmujące następujący zakres:

a.       Prace remontowe i konserwatorskie przy naprawie fundamentów kamiennych, uzupełnienie cokołów i naprawa lica ścian fundamentowych ceglano – kamiennych,

b.      Wykonanie iniekcji nisko – ciśnieniowej w murach fundamentowych ceglano – kamiennych przy użyciu zaprawy renowacyjnej - pucolanowej,

c.       Przeszycie – naprawa pęknięć sklepień krzyżowych nad krużgankami na styku z koroną muru w systemie prętów skręcanych nierdzewnych śr. Ø 8 mm wklejanych,

d.      Przeszycie – naprawa pęknięć na styku mur ceglanego i przypory w systemie prętów skręcanych nierdzewnych śr. Ø 8 mm wklejanych,

e.       Przemurowanie korony muru krużganków wraz z przemurowaniem rolki gzymsu i łęków sklepień krzyżowych.

B.  Zamówienie dofinansowane jest ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014 – 2020 oraz ze środków Województwa Kujawsko – Pomorskiego.

C.  Zakres prac zawarty jest w przedmiarze robót (zał. Nr 7) stanowiącym integralną część niniejszego zapytania ofertowego.

D.Szczegółowy zakres prac został opisany w projekcie budowlanym obejmującym wykonanie prac konserwatorskich przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków polegających na zabezpieczeniu i konserwacji ścian i sklepień krużganków i wieży bramnej Kościoła rzymsko-katolickiego p.w. Niepokalanego Poczęcia NMP w Świeciu, uzgodnionym w dniu 08.12.2015 r. przez Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Toruniu, Delegatura w Bydgoszczy.

E.  Roboty budowlano – remontowe winny być prowadzone pod ścisłym nadzorem dyplomowanego konserwatora dzieł sztuki w specjalności konserwacji detalu architektonicznego.

F.  Wszystkie prace należy wykonać w szczególności w oparciu o wyżej wymienione dokumenty oraz wszystkie załączniki stanowiące integralną część niniejszego zapytania ofertowego na warunkach realizacji zadania, w tym karach umownych, określonych w załączniku nr 4 do zapytania ofertowego – projekt umowy.

G.Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia zapytania ofertowego w przypadku, gdy cena oferty najkorzystniejszej przekroczy limit środków finansowych które przeznaczono na realizację zamówienia względnie, gdy wystąpi istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub realizacja zadania nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.

H.Oznaczenie przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień CPV:

45212361-4 Roboty budowlane w zakresie kościołów

45000000-7 Roboty budowlane

45262690-4 Remont starych budynków

45450000-6 Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

45262000-1 Specjalne roboty budowlane inne niż dachowe

45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45111100-9 Roboty w zakresie burzenia

45262510-9 Roboty kamieniarskie

45442190-5 Usuwanie warstwy malarskiej

45110000-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę

45232440-8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków

45233222-1 Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

45262100-2 Roboty przy wznoszeniu rusztowań

45262120-8 Wznoszenie rusztowań

45262110-5 Demontaż rusztowań

45262600-7 Różne specjalne roboty budowlane

45260000-7 Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistyczne

45453100-8 Roboty renowacyjne

45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne

45442100-8 Roboty malarskie

45262500-6 Roboty murarskie i murowe

45262340-6 Wstrzykiwanie zaprawy

45262350-9 Betonowanie bez zbrojenia

45262370-5 Roboty w zakresie pokrywania betonem

45262310-7 Zbrojenie

45442000-7 Nakładanie powierzchni kryjących

45442200-9 Nakładanie powłok antykorozyjnych

45410000-4 Tynkowanie

45261210-9 Wykonywanie pokryć dachowych

45331210-1 Instalowanie wentylacji

45441000-0 Roboty szklarskie

45421160-3 Instalowanie wyrobów metalowych

 

4.      Termin wykonania zamówienia:

1)  rozpoczęcie – nie później niż w terminie 7 dni od daty zawarcia umowy;

2)  zakończenie – do dnia 31 października 2017 r.

5.      Warunki udziału w postępowaniu:

A.   O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy dysponujący co najmniej jedną osobą uczestniczącą w wykonaniu zamówienia, posiadającą aktualne uprawnienia do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno – budowlanej oraz co najmniej jedną osobę będącą dyplomowanym konserwatorem dzieł sztuki w specjalności konserwacji detalu architektonicznego.

B.    w celu uniknięcia konfliktu interesów zamówienia publiczne, z wyjątkiem zamówień sektorowych udzielanych przez beneficjenta niebędącego podmiotem zobowiązanym do stosowania ustawy Pzp zgodnie z art. 3 ustawy Pzp, nie mogą być udzielane podmiotom powiązanym z nim osobowo i kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie sią wzajemne powiązania między beneficjentem lub osobami wykonującymi w imieniu beneficjenta czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą polegające w szczególności na:

- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej

- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji

- pełnienie funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta  

6.      Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie przeprowadzona w oparciu o przedłożone przez wykonawców dokumenty i oświadczenia według formuły spełnia/nie spełnia.

7.      Kryteria wyboru oferty.

1.     Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium

Cena: 90% (C)

Okres gwarancji: 10% (OG)

2.     Oferta spełniająca wszystkie wymagania określone w każdym kryterium otrzyma maksymalną liczbę punktów. Pozostałym wykonawcom spełniającym wymagane kryteria przypisana zostanie mniejsza liczba punktów zgodnie z poniższymi wzorami do obliczenia punktowego.

3.     Zastosowane wzory do obliczenia punktowego w kryterium Cena (C):

                         C

Cena(C)=      -------X100 pkt X 90%

                       C ob.

Gdzie:

C – liczba punktów przyznanych Wykonawcy za cenę

Cn – najniższa zaoferowana cena

Cob – cena zaoferowana w ofercie badanej

4.       Zastosowane wzory do obliczenia punktowego w kryterium” Okres gwarancji ‘(OG)

                                     

                                            OG ob

                                OG = -------------------- X 100pkt x 10 %

                                                  OG n

Gdzie:

OG liczba punktów przyznanych za zaoferowany okres gwarancji

OGob liczba punktów przyznanych ofercie badanej w kryterium okres gwarancji

OGn – najwyższa liczba punktów przyznanych ofercie w kryterium okres gwarancji

$18.      W związku z ustalonymi kryterium „Okres gwarancji „Wykonawcy zaoferować mogą niżej wymienione terminy, podlegające następującej punktacji:

Okres gwarancji 36 m-cy – 1 pkt

Okres gwarancji 48 m-cy – 2 pkt

Okres gwarancji 60 m-cy – 3 pkt

9.      Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów.

10.   W przypadku, gdy dwie lub więcej ofert przedstawią taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert Zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z niższą ceną.

11.   Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, który uzyska największą ilość punktów.

12.   Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie przeprowadzona w oparciu o przedłożona przez wykonawców dokumenty i oświadczenia według formuły – spełnia/nie spełnia.

13.   Oferty wykonawców , którzy przedłożą  dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnienie wymaganych warunków zostaną dopuszczone do badania i oceny .

14.   Wykonawcy , którzy nie przedłożą dokumentów i oświadczeń potwierdzających spełnienie wymaganych warunków zostaną  wykluczeni z postępowania a ich oferty nie będą podlegały ocenie z zastrzeżeniem pkt 3 i 4.

15.   W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych dokumentów.

16.   Jeżeli zamawiający uzna że jest to korzystne dla dla zamawiającego to może wystąpić do wykonawców o uzupełnienie niezłożonych lub wadliwych dokumentów.

17.   Wykaz oświadczeń i dokumentów , jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu

a.       Wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z kserokopią ich uprawnień potwierdzona za zgodność z oryginałem (zał. Nr 2)

b.      Oświadczenie w zakresie powiązań osobowych i kapitałowych o których mowa w rozdz. 5 b (zał.nr 3)

18.   Opis sposobu obliczenia ceny

a.     cena oferty musi uwzględnić wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia

b.     cena oferty brutto winna wynikać z formularza cenowego załączonego do oferty

c.     wykonawca określi cenę realizacji zamówienia poprzez wskazanie w formularzu cenowym ceny brutto , która zawiera wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia , w tym podatek VAT.

d.     cena oferty winna być wyrażona w złotych polskich (PLN)

e.     wynagrodzenie wykonawcy jest wynagrodzeniem ryczałtowym i jakikolwiek błąd w obliczeniu oferty  nie ma znaczenia dla poprawności obliczenia ceny oferty .

19.   Opis sposobu przygotowania ofert.

A.   oferta musi zawierać następujące dokumenty:

- wypełniony i podpisany formularz oferty (zał. Nr 1)

- kosztorys ofertowy uproszczony sporządzony wg przedmiaru robót (zał. Nr 7)

- wykaz osób które będą realizować zamówienie (zał. Nr 2) z załączeniem wymaganych uprawnień

-oświadczenie w zakresie powiązań osobowych i kapitałowych o których mowa w rozdz. 5 (zał. Nr 3)

B.     ofertę należy złożyć w trwale zamkniętej kopercie. Koperta powinna być opatrzona nazwą i dokładnym adresem wykonawcy i zaadresowana na adres:

 Parafia rzymskokatolicka p.w. Niepokalanego Poczęcia NMP w Świeciu ul. Sądowa 21,      

                                                           86 – 100 Świecie

Z dopiskiem: OFERTA na „Remont dachów krużganków i wieży bramnej Parafii rzymskokatolickiej p.w. Niepokalanego Poczęcia NMP w Świeciu”

20.   Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert:

Oferty należy składać pisemnie (osobiście lub listownie) na adres Zamawiającego:

Parafia rzymskokatolicka p.w. Niepokalanego Poczęcia NMP w Świeciu ul. Sądowa 21, 86 – 100 Świecie

W terminie do dnia 29.06.2017 do godziny 12.00 (liczy się data wpływu oferty do Zamawiającego). O wynikach przeprowadzonego postępowania Wykonawcy zostaną poinformowani pisemnie.

21.   Przedstawicielem Zamawiającego upoważnionym do porozumiewania się z Wykonawcami jest:

22.   Istotne postanowienia umowy.

a.       zamawiający wymagać będzie od wybranego Wykonawcy podpisania umowy o treści uwzględniającej warunki wynikające z postanowień zawartych w zapytaniu ofertowym oraz zaproponowane w wybranej ofercie

b.      załącznik nr 5 do zapytania ofertowego stanowi projekt umowy

c.       zamawiający przewiduje możliwość zmian zawartej umowy w stosunku do treści oferty w następujących przypadkach:

$1·      zmiana technologii wykonawstwa w stosunku do przewidzianej w dokumentacji projektowej

$1·      zmiana materiałów przewidzianych do wykonania robót w stosunku do materiałów przewidzianych w projekcie

$1·      nastąpi zmiana inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy, po wykazaniu, że spełnia on warunki określone w zapytaniu ofertowym

Załączniki:

Załącznik Nr 1 – Formularz ofertowy

Załącznik Nr 2 – Wykaz osób, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia

Załącznik Nr 3 – Oświadczenie w zakresie powiązań osobowych i kapitałowych

Załącznik Nr 4 – Projekt umowy

Załącznik Nr 5-  Projekt budowlany

Załącznik Nr 6 – Uzgodnienia, decyzje

Załącznik Nr 7 – przedmiar robót

 

      Załącznik nr 1                   

Do zapytania ofertowego

……………………………………………..

Nazwa Wykonawcy                 

…………………………………………………                                                                                                    

Adres Wykonawcy

                                                                                                                                           

………………………………………………...

numer telefonu/fax

…………………………………………………

adres e-mail

                                                         

FORMULARZ OFERTOWY

na

„Remont dachów krużganków i wieży bramnej Parafii rzymskokatolickiej
p.w. Niepokalanego Poczęcia NMP w Świeciu”

$11.      W nawiązaniu do zapytania ofertowego na wykonanie prac remontowo-budowlanych i konserwatorskich przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków polegających na remoncie krużganków i wieży bramnej przy kościele parafialnym p.w. Niepokalanego Poczęcia NMP w Świeciu, oferuję wykonanie przedmiotu zamówienia za:

Cenę brutto ………………………………….PLN

Słownie …………………………………………PLN),

zgodnie z załączonym do oferty kosztorysem ofertowym.

 

$12.      Przedmiot zamówienia wykonany w terminie: od podpisania umowy do dnia ………..

$13.      Na zadanie objęte przedmiotem zamówienia udzielimy …….. (wpisać 3,4 lub 5) letniej gwarancji licząc od dnia odbioru końcowego robót i przekazania do użytkowania.

Oświadczam, że:

 

$1·      posiadam niezbędne uprawnienia do wykonania przedmiotowego zamówienia oraz wiedzę i doświadczenie;

$1·      dysonuję odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

$1·      znajduję się w odpowiedniej sytuacji ekonomicznej i finansowej potrzebnej do wykonania zadania,

$1·      zapoznałem się z warunkami zamówienia i przyjmuję bez zastrzeżeń,

$1·      zapoznałem się z postanowieniami załączonego do zapytania ofertowego wzoru umowy i przyjmuję go bez zastrzeżeń,

$1·      przedmiot oferty jest zgodny z przedmiotem zamówienia.

……………………………, dnia ……………….                                       ……………………..…………………………

                                                                                                   podpis wnioskodawcy z pieczątką

 

 

 

      Załącznik nr 2                   

 

do zapytania ofertowego

 

                                  

 

WYKAZ OSÓB,

 

KTÓRE BĘDĄ REALIZOWAĆ ZAMÓWIENIE

 

na

 

„Remont dachów krużganków i wieży bramnej Parafii rzymskokatolickiej
p.w. Niepokalanego Poczęcia NMP w Świeciu”

 

LP.

Wymagane uprawnienia

Imię i nazwisko

osoby uczestniczącej w wykonaniu zamówienia

1.

Aktualne uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej przy obiektach zabytkowych

 

2.

Dyplomowany konserwator dzieł sztuki ze specjalnością konserwacja detalu architektonicznego

 
     

 

Uwaga:

 

Kopie uprawnień należy potwierdzić za zgodność z oryginałem i dołączyć do oferty.

 

……………………………, dnia ……………….                                       ……………………..…………………………

 

                                                                                                   podpis z pieczątką osoby uprawnionej

 

                                                                                                                                                         do reprezentowania Wykonawcy

 

 

 

      Załącznik nr 3                   

 

Do zapytania ofertowego

 

                                                                                                            

 

 ……………………………………….

 

     (miejscowość i data)                            

 

……………………………………………..

 

   (pieczęć Wykonawcy)         

 

                      

 

                                                Zamawiający:          

 

Parafia Rzymskokatolicka
p.w. Niepokalanego Poczęcia NMP ul. Sądowa 21, 86-100 Świecie

 

Oświadczam, że nie jestem powiązany z Zamawiającym kapitałowo ani osobowo zgodnie
z poniższą treścią:

 

„W celu uniknięcia konfliktu interesów zamówienia publiczne, z wyjątkiem zamówień sektorowych udzielanych przez beneficjenta niebędącego podmiotem zobowiązanym
do stosowania ustawy Pzp zgodnie z art. 3 ustawy Pzp, nie mogą być udzielane podmiotom powiązanym z nim osobowo i kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między beneficjentem lub osobami wykonującymi w imieniu beneficjenta czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy, a wykonawcą, polegające w szczególności na:

 

$1·      uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,

 

$1·      posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,

 

$1·      pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,

 

$1·      pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli”.

 

                       ……………………..………………………….……………………

 

                                                                       podpis osoby upoważnionej do reprezentowania wnioskodawcy 

 

 

 

   Załącznik nr 3                    

 

          do zapytania ofertowego

 

                                                                                                            

 

UMOWA

 

(wzór)

 

zawarta w dniu…… … w Świeciu pomiędzy:

 

Parafią Rzymskokatolicką p.w. Niepokalanego Poczęcia NMP z siedzibą przy ul. Sądowej 20, 86-100 Świecie, reprezentowaną przez proboszcza ks. Leszka Grzelę – zwaną w dalszej części umowy Zamawiającym,

 

a

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

zwaną/nymw dalszej części umowyWykonawcą.

 

§ 1.

 

$11.     Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania zadanie pod nazwą: „Remont dachów krużganków i wieży bramnej Parafii rzymskokatolickiej
p.w. Niepokalanego Poczęcia NMP w Świeciu”. Zamówienie dofinansowane jest ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014-2020 oraz ze środków Województwa Kujawsko – Pomorskiego.

 

$12.     Szczegółowy opis prac zawarty jest w przedmiarze robót stanowiącym integralną część niniejszego zapytania ofertowego i obejmuje:

 

……………………………………………………………..

 

$13.     Wykonawca oświadcza, że zatrudnieni przez niego pracownicy posiadają aktualne przeszkolenia w zakresie BHP i uprawnienia odpowiadające rodzajowi wykonywanych robót.

 

$14.     Wykonawca przyjmuje odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone przez jego pracowników, osoby działające na jego zlecenie i w jego imieniu, w tym za przypadki uszkodzenia ciała lub mienia osobom trzecim wyrządzone działaniem lub zaniechaniem przy realizacji przedmiotu umowy w zakresie przewidzianym odpowiednimi przepisami.

 

§ 2.

 

$11.      Termin przekazania placu budowy nastąpi w dniu zawarcia umowy.

 

$12.      Termin zakończenia realizacji całości zamówienia nastąpi do dnia 30.10.2017 roku.

 

§ 3.

 

$11.      Do obowiązków Zamawiającego należy:

 

$11)      Dokonywanie odbiorów robót ulegających zakryciu bądź zanikających,

 

$12)      Dokonywanie odbioru końcowego przedmiotu umowy,

 

$13)      Przekazanie placu budowy w terminie określonym w § 2. ust. 1 niniejszej umowy,

 

$12.      Zamawiający powołuje Inspektora nadzoru inwestorskiego w osobie :………………………

 

§ 4.

 

$11.      Do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności:

 

$11)      Protokolarne przejęcie placu budowy,

 

$12)      Zabezpieczenie placu budowy z zachowaniem najwyższej staranności z uwzględnieniem specyfiki obiektu oraz jego przeznaczenia, utrzymanie terenu w stanie umożliwiającym komunikację, zapewnienie niezbędnych przejść oraz ładu i porządku na terenie placu budowy,

 

$13)      Wykonanie robót zgodnie ze szczegółowym zakresem robót, obowiązującymi normami, warunkami, przepisami oraz niniejszą umową,

 

$14)      Zapewnienie materiałów, maszyn i urządzeń koniecznych do realizacji niniejszej umowy,

 

$15)       Ponoszenie całkowitej odpowiedzialności za szkody wynikłe na terenie budowy, od daty protokolarnego przejęcia terenu budowy do chwili oddania przedmiotu zamówienia,

 

$16)      zgłaszanie Zamawiającemu do sprawdzenia lub odbioru wykonanych robót ulegających zakryciu, bądź zanikających,

 

$17)      uporządkowanie terenu po zakończeniu budowy i przekazanie Zamawiającemu nie później niż w dniu odbioru końcowego,

 

$18)      zgłaszanie obiektu do odbioru końcowego oraz uczestniczenie w czynnościach odbioru i usunięcie stwierdzonych wad,

 

$19)      prowadzenie prac konserwatorskich i robót budowlanych pod ścisłym nadzorem dyplomowanego konserwatora dzieł sztuki ze specjalnością konserwacja detalu architektonicznego.

 

$12.      Wykonawca ustanawia Kierownika budowy w osobie: ………………………………………….

 

§ 5.

 

$11.      Za wykonanie przedmiotu umowy, o którym mowa w § 1 Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie zgodne ze złożoną ofertą w wysokości łącznie kwotę brutto………………………….……zł. (słownie: …………………………………).

 

$12.      Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy ma charakter ryczałtowy.

 

$13.      Jeżeli wystąpi konieczność wykonania robót, które stanowią niezbędny element zamówienia nie przewidziany w opisie przedmiotu zamówienia, wówczas Wykonawca będzie zobowiązany niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie Zamawiającego, celem zatwierdzenia przez Zamawiającego.

 

$14.      Ustala się, że ceny czynników produkcji, narzuty, ceny jednostkowe zaoferowane, w kosztorysie ofertowym Wykonawcy nie będą podlegały zmianom oraz nie będą waloryzowane.

 

$15.      Rozliczenie Wykonawcy za wykonanie całości robót budowlanych stanowiących umówiony przedmiot zamówienia nastąpi jednorazowo na podstawie rachunku/faktury końcowej.

 

$16.      Należne Wykonawcy wynagrodzenie płatne będzie po wykonaniu i odbiorze robót składających się na przedmiot umowy, na podstawie faktury VAT/rachunku.

 

$17.      Podstawą wystawienia faktury/rachunku przez Wykonawcę będzie protokół odbioru końcowego całości wykonanych robót podpisany przez Inspektora nadzoru inwestorskiego, Zamawiającego i Wykonawcę.

 

$18.      Brak obustronnie podpisanego protokołu odbioru końcowego całości wykonanych robót budowlanych stanowi podstawę do odmowy przyjęcia faktury.

 

$19.      Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych niniejszą umową w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego Z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami wykonania przedmiotu umowy określonego w S 1 niniejszej umowy.

 

$110.   W przypadku, gdy do całkowitego wykonania przedmiotu zamówienia wystąpi konieczność wykonania tzw. „robót zamiennych", czyli robót innych niż w przedmiarze robót zawartym w zapytaniu ofertowym, rozpoczęcie wykonywania tych robót może nastąpić jedynie na podstawie „protokołu konieczności", potwierdzonego przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego i Zamawiającego. Bez zatwierdzenia „protokołu konieczności" przez Zamawiającego Wykonawca nie może rozpocząć wykonywania robót zamiennych.

 

$111.   Zmiany, o których mowa w ust. 9 i 10 niniejszego paragrafu muszą być każdorazowo zatwierdzone przez Zamawiającego.

 

$112.   W przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych, roboty te rozliczone będą na podstawie kosztorysów robót zamiennych przygotowanych przez Wykonawcę, a zatwierdzonych przez Inspektora Nadzoru i Zamawiającego.

 

$113.   Przewiduje się także możliwość rezygnacji Z wykonania części (elementów) przedmiotu umowy przewidzianych w dokumentacji w sytuacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, tj. Zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu umowy. Roboty takie w dalszej części umowy nazwane są robotami zaniechanymi.

 

$114.   W przypadku rezygnacji z wykonania pewnych robót przewidzianych w dokumentacji (robót zaniechanych), o których mowa powyżej. Sposób obliczenia wartości tych robót, która zostanie odliczona od wynagrodzenia Wykonawcy, będzie następujący: W przypadku odstąpienia od części robót obliczenie wykonanej części nastąpi na podstawie kosztorysu powykonawczego, przygotowanego przez Wykonawcę, a zatwierdzonego przez inspektora nadzoru i Zamawiającego.

 

§ 6.

 

$11.      Rozliczenie za przedmiot umowy odbędzie się na podstawie Faktury VAT/rachunku za wykonanie robót i po ich odbiorze przez Zamawiającego, zgodnie z warunkami określonymi niniejszą umową.

 

$12.      Zapłata nastąpi w terminie do 21 dni licząc od daty doręczenia do siedziby Zamawiającego prawidłowo wystawionej FV/rachunku wraz z protokołem odbioru wykonanych robót podpisanym przez Zamawiającego.

 

$13.      Zamawiający dokona odbioru końcowego przedmiotu umowy, po pisemnym zgłoszeniu Zakończenia robót przez Wykonawcę.

 

$14.      Należności wynikające z faktury/rachunku Zamawiający zapłaci przelewem na konto Wykonawcy wskazane w złożonej fakturze/rachunku.

 

§ 7.

 

$11.      Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego za prace, które wykonuje przy pomocy podwykonawców, odpowiadając za ich działania i zaniechania jak za własne, w tym również za dotrzymanie terminów wykonania prac.

 

$12.      Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki wynikające z niewłaściwego wykonania przedmiotu umowy przez podwykonawcę jak za własne działania.

 

$13.      Jakakolwiek przerwa w realizacji przedmiotu umowy wynikająca z braku podwykonawcy (w przypadku powierzenia części realizacji zadań podwykonawcy) będzie traktowana jako przerwa wynikła z przyczyn zależnych od Wykonawcy.

 

$14.      Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za prawidłową realizację prac oraz za ewentualne straty i szkody na rzecz osób trzecich wynikłe w Związku Z wykonywanymi pracami przez podwykonawców.

 

$15.      W przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy, Wykonawca będzie pełnił funkcję koordynatora podwykonawcy podczas wykonywania prac i usuwania ewentualnych wad. Zamawiającemu przysługuje prawo żądania od Wykonawcy zmiany podwykonawcy, jeżeli ten realizuje prace w sposób wadliwy, niezgodnie z umową i przepisami.

 

$16.      Wykonawca ponosi wszelką odpowiedzialność za zapłatę wynagrodzenia należnego podwykonawcy.

 

$17.      Zapisy w §7 będą miały zastosowanie tylko i wyłącznie w przypadku realizacji prac świadczonych przez podwykonawców.

 

  • § 8.

 

Okres gwarancji i rękojmi wynosi ... miesiące, licząc od daty odbioru końcowego przedmiotu niniejszej umowy.

 

  • § 9.

 

$11.   Wykonawca powiadomi Zamawiającego wpisem do dziennika budowy oraz pisemnie o gotowości do odbioru ostatecznego, składając jednocześnie wszystkie dokumenty niezbędne do rozpoczęcia odbioru.

 

$12.   Jeżeli w toku czynności odbioru zostaną stwierdzone wady. Wykonawca usunie je na własny koszt w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.

 

  • § 10.

 

$11.   Wykonawca zobowiązuje się usunąć na swój koszt wady powstałe w okresie gwarancyjnym w możliwie najkrótszym terminie, nie dłużej jednak niż w ciągu 14 dni od daty zgłoszenia pisemnego. W przypadku wystąpienia warunków uniemożliwiających usunięcie wady Wykonawca wystąpi do Zamawiającego o akceptację innego terminu naprawy.

 

$12.   W przypadku niezałatwienia reklamacji w terminie ustalonym w ust.1, Zamawiający będzie miał prawo dokonać naprawy na koszt i ryzyko Wykonawcy przez osoby trzecie po uprzednim powiadomieniu i bez utraty praw wynikających z gwarancji.

 

$13.   Drobne naprawy mogą być wykonane przez Zamawiającego na koszt Wykonawcy po wyrażeniu zgody przez Wykonawcę i bez utraty praw Zamawiającego wynikających z gwarancji.

 

$14.   Na 3 miesiące przed terminem upływu gwarancji Zamawiający wraz z Wykonawcą przeprowadzi przegląd przedmiotu umowy. Usunięcie stwierdzonych wad winno nastąpić do końca okresu gwarancyjnego.

 

  • § 11.

 

$11.     Strony ustalają odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań umownych przez zapłatę kar umownych.

 

$12.     Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:

 

$11)    za Zwłokę w realizacji przedmiotu umowy w wysokości 0,5% wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 5 ust. 1 umowy za każdy dzień zwłoki,

 

$12)    za nieterminowe usunięcie wad w wysokości 1% wynagrodzenia umownego brutto. o którym mowa w §5 ust. 1 umowy naliczane za każdy dzień zwłoki, zgodnie z terminami, o których mowa w § 10 ust. 1 umowy,

 

$13)    za odstąpienie od umowy lub niewykonanej części umowy z przyczyn zależnych od Wykonawcy w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 5 ust. 1 umowy.

 

$13.     Strony zastrzegają sobie prawo do odszkodowania uzupełniającego, przenoszącego wysokość kar umownych do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody.

 

$14.     Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną. W razie odstąpienia przez Zamawiającego od umowy wskutek okoliczności zawinionych przez Zamawiającego, za które Wykonawca nie odpowiada w wysokości 10% wynagrodzenia umownego brutto, z zastrzeżeniem § 12 ust.1.

 

$15.     Jeżeli na skutek niedotrzymania terminu wykonania przedmiotu umowy, o którym mowa w § 2 ust. 2 z winy Wykonawcy, Zamawiający poniesie szkody z tego tytułu, to będą one pokrywane przez Wykonawcę niezależnie od ustaleń wymienionych w ust. 1 (kar umownych) niniejszego paragrafu, w szczególności w przypadku opóźnienia terminu zakończenia robót z winy Wykonawcy, skutkującego nieotrzymaniem środków Zewnętrznych, wynagrodzenie Wykonawcy zostanie pomniejszone o wartość nieotrzymanych środków.

 

  • § 12.

 

$11.      Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy w przypadku:

 

$11)    wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży

 

w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,

 

$12)    gdy Wykonawca nie wykonuje przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami.

 

$12.      W przypadku odstąpienia od umowy Wykonawcę oraz Zamawiającego obciążają następujące obowiązki szczegółowe:

 

$11)    w terminie 5 dni od daty odstąpienia od umowy Wykonawca przy udziale Zamawiającego sporządzi szczegółowy protokół inwentaryzacji robót w toku według stanu na dzień odstąpienia,

 

$12)    Wykonawca zabezpieczy przerwane roboty w Zakresie obustronnie uzgodnionym na koszt tej strony, która odstąpiła od umowy.

 

  • § 13.

 

$11.      Zamawiający dopuszcza dokonanie zmian umowy na warunkach określonych poniżej:

 

$1a)      zmiany technologii wykonawstwa w stosunku do przewidzianej w dokumentacji projektowej,

 

$1b)      zamiany materiałów przewidzianych do wykonania robót w stosunku do materiałów przewidzianych w dokumentacji projektowej,

 

$1c)      nastąpi zmiana kierownika budowy po uprzednim wykazaniu, że spełnia on warunki określone w zapytaniu ofertowym,

 

$1d)      nastąpi Zmiana inspektora nadzoru inwestorskiego.

 

$12.      Zmiany, o których mowa w ust. 1 pkt a, b, c muszą być zaakceptowane przez Zamawiającego.

 

$13.      W razie powstania sporu na tle wykonanej umowy Wykonawca zobowiązany jest przede wszystkim do Wyczerpania drogi postępowania reklamacyjnego.

 

$14.      Spory mogące wyniknąć przy wykonaniu niniejszej umowy, strony zobowiązują się rozstrzygać polubownie.

 

$15.      W razie braku możliwości polubownego załatwienia sporów, będą one rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.

 

$16.      W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego.

 

$17.      Wszelkie Zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają dla swojej ważności formy pisemnej.

 

$18.      Umowę niniejszą sporządzono w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, dwa dla Zamawiającego oraz jeden dla Wykonawcy.

 

ZAMAWIAJĄCY:                                                                              WYKONAWCA:

 

 

 

KOŚCIÓŁ PARAFIALNY p.w. NIEPOKALANEGO POCZĘCIA NAJŚWIĘTSZEJ MARYI PANNY, POBERNARDYŃSKI ZESPÓŁ KLASZTORNY

Rejestr zabytków nieruchomych  woj. kujawsko – pomorskiego : kościół nr A/766, klasztor nr A/2

Miejscowość

Świecie, dz. nr 82, obręb Świecie 0001

Gmina

Świecie

Województwo

Kujawsko-pomorskie

Parafia

Rzymsko – katolicka  p.w. Niepokalanego Poczęcia NMP  

Dekanat

Świecie

Diecezja

Pelplińska

Okres budowy

 

Pocz. XVII w.

Styl

Barok

Materiał

Fundament – mur licowany ciosami kamiennymi  

Mury – cegła ceramiczna;

Konstrukcja więźby drewno sosnowe, tarte

Pokrycie połaci - dachówka ceramiczna lub blacha 

Wyposażenie

Wyposażenie ruchome – XVII- XVIII w

PROJEKT BUDOWLANY Z PROGRAMEM  PRAC KONSERWATORSKICH

                                                               

I. WSTĘP                                                                                              

Lokalizacja: Świecie, gmina Świecie, dz. nr 885/1, obręb Świecie 0001

  

Inwestor:     Parafia rzymsko – katolicka p.w. Niepokalanego Poczęcia NMP                                              

Projekt wykonano w oparciu o:

$11.    zlecenie Inwestora

$12.    uzgodnienia programowe z Inwestorem

$13.    ustalenia  z  inspektorem WUOZ

$14.    inwentaryzację architektoniczną – „Monument”  Pracownia Konserwacji  Zabytków - 2015

$15.    orzeczenie techniczne – T. Osowski – 2015

$16.    badania geotechniczne

$17.    program prac konserwatorskich

$18.    wizje lokalne i wywiady

  1. obowiązujące przepisy  „Ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami”  z dnia 23 lipca 2003 r. Dz.U. 2003 nr 162 poz. 15689 wraz pomniejszymi zmianami )  i przepisy „Prawa budowlanego” Ustawa z dnia 7 lipca 1994 Dz.U z 2013 r. nr 0 poz.1409 wraz z późniejszymi zmianami.

  II. CEL PROJEKTOWANYCH PRAC

    

         Planowany zakres prac budowlano – konserwatorskich  powinien:

1/ zasadniczo ograniczyć proces destrukcji obiektu

2/ usunąć skutki destrukcji

3/ zabezpieczyć obiekt przed destrukcją w przyszłości

4/ uczytelnić i podkreślić wartości historyczne,  architektoniczne oraz 

    estetyczne obiektu / zachować świadki /

5/ ukazać kolejne  rozwiązania techniczne, technologiczne i formalne

6/ podkreślić wagę obiektu w krajobrazie kulturowym miasta i regionu oraz  

    jego rolę w     współtworzeniu  tożsamości miejsca.

        Aby osiągnąć powyższe cele należy przeprowadzić budowlano – konserwatorski remont kościoła zgodnie  z zaleceniami przygotowanymi  dla obiektu w Projekcie Budowlanymi Programie Prac Konserwatorskich.

 

III. PRZEDMIOT I  OPRACOWANIA

           Przedmiotem niniejszego opracowania jest „Remont dachów krużganków i wieży bramnej dawnego  „Zespołu klasztornego Bernardynów w Świeciu”- obecnie kościoła  parafialnego p.w. Niepokalanego Poczęci Najświętszej Maryi Panny, gmina Świecie, powiat świecki.

    RODZAJ  I CHARAKTERYSTYKA ROBÓT

         Rodzaj robót remontowych:  roboty murowe: murarskie , konserwatorskie, renowacyjne, dachowe – pokrycie, blacharskie, ciesielskie, tynkarsko malarskie, rusztowaniowe.

Montaż i praca rusztowań jest niezbędna  do wykonania prac konserwatorskich murarskich, renowacyjnych  i remontowych, na powierzchniach połaci dachowych, więźby dachowej, ścian  ponad połaciami, orynnowania i opierzenia.

IV. CHARAKTERYSTYKA OBIEKTU

                                                                     

Ryc. 1 Położenie  zespołu  w Świeciu

Zespół kościoła parafialnego p.w. Niepokalanego Poczęcia NMP położony jest na obrzeżach centrum miasta Świecia, w województwie kujawsko-pomorskim, w  powiecie  świeckim, diecezji pelplińskiej.

Kategoria obiektu

Kategoria obiektu: X – budynki kultu religijnego, współ. kategorii 6,0; współ. wielkości 1,0

  

    Ochrona prawna 

                                                                                                                                   

    Obiekt podlega ochronie prawnej jako wpisany do rejestru zabytków  nieruchomych województwa pomorskiego, dec. A/766  (kościół) oraz A/2 (klasztor).

    Historia kościoła

 

         Początków kościoła należy szukać w pocz. XVII w., gdy ówczesny burmistrz Świecia Jerzy Kapel po pożarze w 1623 roku wystawił nową, drewnianą świątynię. Rok później sprowadził do miasta Bernardynów z Bydgoszczy i ufundował klasztor. Zakonnicy w 1692 r. rozpoczęli, a około 1720 roku zakończyli budowę obecnego kościoła, murowanego z cegły
w stylu barokowym. W 1721 r. biskup kujawski Antoni Szembek poświęcił kościół, w którym umieszczono łaskami słynący obraz Matki Boskiej Świeckiej, przeniesiony ze Starej Fary.

         Równocześnie wznoszono budynek klasztorny, oddany Bernardynom w 1718 roku. W następnych latach dobudowano dziedziniec krużgankowy i wieżę bramną (1741 r.).  Kasata klasztoru  przez rząd pruski  miała miejsce w 1816 roku, a budynki klasztorne zaadoptowano w 1822 r.
na szpital miejski. Natomiast w 1845 roku podjęto decyzję, aby w zabudowaniach klasztornych urządzić szpital dla osób chorych psychicznie.

         Po pożarze w 1902 roku ,został odbudowany i powiększony. Obecnie dawne pomieszczenia klasztorne wykorzystywane są przez liceum katolickie. Kościół klasztorny   dziś  jako kościół parafialny służy mieszkańcom miasta nad Wisłą.

Fot. 1.Elewacja zachodnia                            Fot. 2.Elewacja wschodnia                   

Fot. 3 Widok na ścianę północną

Fot. 4 Widok z nawy głównej w kierunku prezbiterium

Powierzchnie:

Kościół: 

P zab = 436,15 m2 

Pu (na poziomie przyziemia) = 280,40 m2

Pu (na poziomie chóru) = 78,85 m2

Pu (krypta) = 71,70 m2

Kubatura brutto = 7091,88 m3

Kategoria obiektu: X – budynki kultu religijnego, współ. kategorii 6,0; współ. wielkości 2,0

Klasztor (krużganki z wieżą bramną):

P zab = 406,56 m2 

Pu (na poziomie przyziemia) = 283,67 m2

Kubatura brutto = 1875 m3

Kategoria obiektu: X – budynki kultu religijnego, współ. kategorii 6,0; współ. wielkości 1,0

 Klasztor (pomieszczenia bezpośrednio przyległe do kościoła):

P zab = 198,96 m2 

Pu (na poziomie przyziemia) = 136,92 m2

Kubatura brutto = 1029,5 m3

  Ściany  krużganka ceglane, na kamiennej podmurówce, tynkowane obustronnie.

  Sklepienia – w kościele kolebki z lunetami, poprzedzielane szerokimi gurtami; w klasztorze kolebki oraz sklepienia krzyżowe

  Więźba dachowa - o konstrukcji drewnianej – jętkowej, dwustolcowej z dodatkowymi usztywnieniami wzdłużnymi w środkowej części  

  Pokrycie dachu – kościół – blacha miedziana, zabudowania klasztorne – dachówka ceramiczna, współczesna w typie  holenderki.

  Posadzka – w kościele zachowana posadzkaz wpienia olandzkiego;  w części zabudowań klasztornych (przylegających  do kościoła) – posadzka cementowa; w krużgankach posadzka z cegły.

  Schody wewnętrzne – za prezbiterium, drewniane zabiegowe; schody na chór schowane w szerokości ściany – murowane z cegły ze stopnicą drewnianą  

  Otwory okienne– opracowane w tynku, zamknięte łukiem półkolistym , pipety ceglane.

  Stolarka okienna - przeważająca stalowa, występuje również drewniana

  Otwory drzwiowe – opracowane w  tynku, zamknięte lukiem półkolistym.

  Stolarka drzwiowa zewnętrzna - drzwi drewniane, jedno i dwuskrzydłowe  z okuciami , spągowe

  Plan -  nawa główna trójprzęsłowa, otwarta na prezbiterium, również trójprzęsłowe, półkolistym łukiem tęczowym, zamkniętym od wschodu prostą ścianą. W części zachodniej  chór muzyczny, we  części wschodniej  nad zakrystią, empora  za ołtarzem głównym,.

  Bryła – masywna;   prezbiterium i nawa główna różnych wysokościach. Dach
w przeważającej części dwuspadowy nad prezbiterium wielopołaciowy.  Nad wschodnią częścią prezbiterium sygnaturka. Krużganki przekryte dachami dwuspadowymi , wież bramna kopulastym  hełmem.

  Elewacje – tynkowane, w odcieniach beżu i bieli. Strefa ścian oddzielona od dachu wysuniętym gzymsem.  Dach kościoła pokryty blachą, dach krużganków dachówką ceramiczną. Elewacja zachodnia zakończona zdobionym szczytem z figuralnymi przedstawieniami Chrystusa Ukrzyżowanego oraz świętych.  

Architektura kościoła i wyposażenie

         Kościół zbudowano w stylu barokowym. Orientowany, murowany z cegły i otynkowany. Prezbiterium dwuprzęsłowe, z trzecim przęsłem od wschodu, mieszczącym w przyziemiu zakrystię, a w górnej kondygnacji dawny chór zakonny. Szersza i wyższa trójprzęsłowa nawa, poprzedzona na całej szerokości kruchtą przedłużoną ku południowi. Łączy się po bokach z ramionami arkadowego krużganka biegnącego pod fasadą kościoła oraz korytarzem klasztornym ciągnącym się wzdłuż południowej ściany kościoła.   Prezbiterium posiada sklepienie kolebkowe z lunetami, nawa kolebkowo-krzyżowe na gurtach, zakrystia ma sklepienie żaglaste, a kruchta kolebkowo-krzyżowe. Podziały ścian prezbiterium wykonano zdwojonymi, a w nawie zwielokrotnionymi pilastrami. Pilastry w połowie bocznych ścian są podcięte na uskokowych konsolach. Nad pilastrami uproszczony fryz i wydatny, profilowany gzyms. Tęcza oraz okna są umieszczone nad gzymsem, zamknięte półkoliście.

         Polichromia pochodzi z okresu późnego baroku (1800), wykonana przez bernardyna, brata Paschalisa. W prezbiterium, na sklepieniu widoczne anioły adorujące Oko Opatrzności Bożej, dalej monogram Maria i dekalog oraz symbole z litanii maryjnej; na ścianie tarczowej tęczy Dzieciątko Jezus pomiędzy alegorycznymi postaciami Wiary i Miłości. W podłuczu tęczy umieszczono herb miasta. W nawie na sklepieniu anioły z symbolami maryjnymi, w lunetach postacie apostołów, a na spływach sceny z życia Chrystusa i przedstawienia symboliczne. Na ścianach postacie ewangelistów, alegorie Kościoła Walczącego, Triumfującego, Odkupienia, Zmartwychwstania Ciał i Życia Wiecznego. Na ścianie nad tęczą umieszczono scenę przywiezienia do Świecia obrazu NMP oraz śś. Piotr i Andrzej. Na ścianie zachodniej widnieją dwa muzykujące anioły, a w zakrystii na sklepieniu cztery aniołki z symbolami kapłaństwa.

         Ołtarz główny w stylu rokokowym (1767) wypełnia całe prezbiterium.  W nim rzeźby św. Elżbiety i prawdopodobnie Zachariasza oraz nad bramkami Sybilli i Aarona, a w zwieńczeniu gołębica Ducha Świętego w glorii, w otoczeniu aniołów. W części centralnej kopia  obrazu Matki Boskiej Świeckiej. Obraz ten miał trafić w 1602 roku do kościoła w Gdańsku, lecz gdy statek zacumował do Świecia i chciał kontynuować swoja podróż, nie mógł odpłynąć. Znak ten uznano za cud i postanowiono obraz zostawić w Starej Farze. Od tego czasu miasto pozostawało  pod opieką Najświętszej Marii Panny. Obraz przeniesiony do kościoła Bernardynów, spłonął w czasie pożaru w 1902 roku. W 1903 r. Bernard Łaszczyński odtworzył obraz w oparciu o włoski obraz Madonny Della Sedia.

      Ołtarze boczne wykonano wg projektu brata Paschalisa w stylu klasycystycznym i poświęcone są założycielom  zakonu: św. Franciszkowi z Asyżu i św. Antoniemu z Padwy. Ambona pochodzi z przełomu XVII i XVIII w.

Architektura i wyposażenie zabudowań klasztornych

         Pięcioboczny nieregularny dziedziniec przed kościołem od zachodu, wydłużony ku północy, otoczony jest  z czterech stron arkadowym krużgankiem dobudowanym w 1741r, w którym od frontu znajduje się wieża bramna. Krużganek z arkadami filarowymi zamkniętymi łukami półkolistymi, sklepiony kolebkowo-krzyżowo. Wszystkie obiekty powstały w stylu barokowym, - murowane z cegły, otynkowane.  Ściany wewnętrzne krużganka z wnętrzami arkadowymi. Wieża bramna kwadratowa dwukondygnacyjna z barokowych  hełmem, pokrytym blachą. W górnej kondygnacji elewacji zewnętrznej i dziedzińcowej widoczne  wnęki oraz prostokątne okna.  W  niszy od strony dziedzińca  gotycka rzeźba Matki Boskiej z Dzieciątkiem z pierwszej połowy XV wieku, a we wnęce elewacji zewnętrznej, barokowa rzeźba z połowy XVIII w., przedstawiająca patronkę kościoła Najświętszą Pannę Marię Niepokalanie Poczętą.
   W krużganku obrazy ze scenami z życia Chrystusa, z których pierwszych trzynaście malował bernardyn brat Linka, (1792), rokokowe, silnie zniszczone - jeden z nich (ze sceną mycia nóg), konsekrowany w 1964 roku przez Lesława Szolginię ze Świecia. Obrazy 15-18 namalowane na przełomie wieków XIX i XX, w miejsce pierwotnych, zniszczonych i usuniętych.

V. OCENA STANU ZACHOWANIA OBIEKTU

         Krużganki otaczające dziedziniec przed kościołem wymagają prac naprawczych i konserwatorskich . Ocena stanu ich zachowania i wskazania dotyczące zakresu prac przedstawiaponiższe Orzeczenie techniczne autorstwainż. Tadeusza  Osowskiego.

 

Fot.5

Wieża bramna stanowiąca główne wejście na dziedziniec klasztorny

Fot.6, 7

 Krużganki wzdłuż zachodniej elewacji kościoła

   

         „…..Na zdjęciach widoczne są podwójne przypory wzmacniające ściany arkad. Głównie, zabezpieczają one ściany przed naprężeniami związanymi ze spadkami terenu od strony północnej (w kierunku ulicy) oraz od strony południowej, gdzie widoczne są rozwarstwienia i szczeliny pomiędzy przyporami i ścianą zewnętrzną arkady. Poniżej  spękań  należy dokonać odkrywek fundamentów w  celu ustalenia sposobu jego posadowienia (głębokość posadowienia, rodzaj gruntu pod fundamentem) Jest to  konieczne w celu podjęcia decyzji o zakresie i sposobie wzmocnienia. Na podstawie profilu z odwiertu geotechnicznego nr 4 wynika, że fundament arkad od strony południowej posadowiony jest na nasypie budowlanym z domieszką piasku drobnego o miąższości 2,6m sięga do głębokości 3,2m. Na odspojenie  oraz powstanie szczelin pomiędzy murem i przyporami ma wpływ nieszczelność pokryw nad przyporami, co doprowadziło do zawilgoceń i zniszczeń wskutek działania mrozu. Wzdłuż spękań wykonać odkrywki  w celu określenia  sposobu powiązania  przypór z murem , głębokości spękań i określić sposób napraw. Zaleca się powiązanie murów za pomocą kotw spiralnych systemu Helifix lub analogicznych, np. Rememmers

CHARAKTERYSTYKA GEOTECHNICZNA PODŁOŻA GRUNTOWEGO

         Pod względem geomorfologicznym badany teren leży w obrębie Kotliny Grudziądzkiej. Rzeźba tego terenu była kształtowana działalnością akumulacyjną lądolodu i wód roztopowych w czasie zlodowacenia północno-polskiego fazy pomorskiej. Z nawierconych gruntów wydzielić można następujące warstwy geotechniczne:

WARSTWA I

Zaliczono do niej utwory organiczne w postaci nasypów zbudowanych z gliny próchnicznej miękkoplastycznej. Stopień plastyczności tej warstwy IL = 0,690

 

WARSTWA II

Zaliczono do niej grunty organiczne w postaci nasypów zbudowanych z piasków próchnicznych luźnych. Stopień zagęszczenia tej warstwy ID = 0,272

 

 WARSTWA III

Zaliczono do niej utwory spoiste w postaci glin piaszczystych plastycznych.

Stopień plastyczności tej warstwy Il = 0,341

 

WARSTWA IV

Zaliczono do niej grunty niespoiste w postaci piasków drobnych zagęszczonych o stopniu zagęszczenia ID = 0,701

CHARAKTERYSTYKA STOSUNKÓW WODNYCH

 

   W zbadanym podłożu gruntowym stwierdzono występowanie wody gruntowej jako sączenie. Głębokość jej występowania przedstawia tabelka. Gruntami zdolnymi do przejęcia obciążeń bezpośrednich od budynku są jedynie gliny piaszczyste plastyczne, oraz piaski drobne zagęszczone.

Numer

warstwy

geotech­

nicznej

Warstwa geotechniczna

Wilgotność naturalna Wn (%)

Ciężar objętościowy Y (kNm -3)

Stop ień  zagęszczenia

          ID

 

Wn (n)

Ym

Wn (r)

(n)

Y(n)

gm

Y(r)

Y(°

(n)

I   ID

gm

(r)

  IID

 

I

Glina próchnicza-miękko plastyczna

26,39

1,10

29,03

18,72

0,90

16,85

         

II

Piasek próchniczny  - luźny

21,39

1,10

23,53

16,27

0,90

14,64

 

0,302

0,90

0,272

 

III

Glina piaszczysta -     plastyczny

17,44

1,10

19,18

20,60

0,90

18,54

         

III

Piasek drobny -          zagęszczony

14,23

1,10

15,66

18,51

0,90

16,66

 

0,779

0,90

0,701

 
 

Stopi eń zagęszczenia   Id

Stopień plastyczności

      IL

Kohezja Cu (Kpa)

Kąt tarcia wewnętrznego

Φu (o)

M oduł ściśliwości MO (kPa)

() odczytany z Normy

(n)

'd

Ym

(r)

   'Id

lL(n)

Ym

 lL(r)

(n)

Cu

 

                                                              PRZEDMIAR ROBÓT

ROBOTY REMONTOWE I KONSERWATORSKIE DACHU I ŚCIAN CEGLANYCH – MURARSKIE

Lp

Podstawa wyceny

TZKNBK

Opis robót

j.m

Ilość

jednostek

cena

jednostkowa zł

RMS

wartość

robót

RMS

1

2

3

4

5

6

7

1

K004

0000

13

Prace remontowe i konserwatorskie przy naprawie fundamentów kamiennych – wykop przyścienny , uzupełnienie cokołów i naprawa lica ścian fundamentowych ceglano – kamiennych

 21,50x1,1x0,7= 16,55 m3

m3

16,55

   

2

K004

0000

93

Wykonanie iniekcji nisko – ciśnieniowej w murach fundamentowych ceglano – kamiennych przy użyciu bezcementowej zaprawy wapienno – pucolanowej , bez-skurczowej w murach gr. do 2 c

27,75m

m

27,75

   

2

K004

0000

88

Przeszycie – naprawa pęknięć sklepień krzyżowych nad krużgankami na styku z koroną muru w systemie prętów skręcanych nierdzewnych śr.

Ø 8 mm wklejanych na zapr. M 20

74,50m

m

74,50

   

3

K004

0000

90

Przeszycie – naprawa pęknięć na styku mur ceglanego  i przypory w systemie prętów skręcanych nierdzewnych śr.

Ø 8 mm wklejanych na zapr. M 20

35,00m

m

35,00

   

4

K004

0000

84

Przemurowanie korony muru krużganków wraz z przemurowaniem  rolki gzymsu i łęków sklepień krzyżowych

3,19 m3

m3

3,19

   

Razem  -